Návrh
Základem rekonstrukce řadového domu bylo jeho rozšíření na úroveň hlavní uliční čáry, zastřešení původní terasy s pergolou směrem do zahrady a nastavení ustupujícího patra na střeše. Krok dopředu. To bylo rozšíření domu směrem do ulice na úroveň s ostatními. Hlava. Doprostřed střešní terasy usazená nástavba posledního patra. Spojení prostorů. Prosklená zimní zahrada se mírně vysouvá do přiléhající zahrady.
Dům. Stabilita, těžiště. Původní řadový dům byl zděný z lehkých plynosilikátových tvárnic a působil trochu nejistě, když jsme ho probudili svými úmysly. Dům také není podsklepen. Celé to působilo trochu nejistě, jako že dům pořádně nestojí na zemi, že by ho to mohlo odfouknout. Nové práce zahrnují dostavění domu směrem do ulice, částečně do zahrady a přidání komínu . To znamenalo důkladné založení těchto nových konstrukcí a jejich spojení s původním domem. Právě důkladné založení, kompletní výměna všech podlahových vrstev a nové betonové schodiště z přízemí do patra dávají novému domu váhu, tedy těžiště a stabilitu. Následující dvě patra už mají schodiště lehká, ocelová. Všechny pak propojují masivní dubové nášlapy. Lehká schodiště pak dávají prostorům pocit otevřenosti, prostoru a svobody. Přitom těžké základy dům stabilizují a kotví. Právě proto bylo možné vrchním podlažím přisoudit více volnosti až po úplnou otevřenost střešní terasy.
Také povrchy přízemí jsou syrové a těžké. Litá čedičová dlažba v hale, betonový potěr v garáži a masivní dubová prkna v zimní zahradě a obklady v koupelně navozující dojem kamene. Tyto vesměs syrové a těžké motivy se výše již neopakují. Naopak se vše rozvolňuje a odlehčuje. Základním motivem návrhu interiéru je však prostá bílá barva stěn, dveří a zárubní, oken, parapetů a vestavěného nábytku. A sklo. Ještě méně nenápadným způsobem už není možné vnitřní prostor definovat. Samotný povrch a materiál se neprosazuje, je ukročený a nechává vyvstat samotné podstatě domu, aby naplnila vnitřní prostor.




Projekt
Hlavními úkoly pro projektu bylo vyřešení následujících konstrukcí:
- napojení skleněné podlahy na novou fasádu. Tento úkol by stížen o to, že právě v místě dilatační spáry
- fasády z lícových cihel se všemi detaily
- integrace okenních rolet do fasády
- spojení přistavované části do ulice na úrovni základů a všech ostatních podlaží
- odhalení původní střešní konstrukce a úprava pro nastavění ustupujícího patra
Do detailu

Sklo
Jako materiál je dvojjaký. Prostory rozděluje a zároveň spojuje. 1/ Sklo v rámu – okno, dveře. Je otvorem, skrz který se sousedící prostory vzájemně prolínají a ovlivňují, ale nemísí. 2/ Sklo bez rámu – stěna, dveře. Má unikátní vlastnost tvořit ne-hranici. Prostory mezi sebou dělí, staví mezi ně hranici, ale současně umožňuje, aby prostor volně protékal. Nový dům má mít ještě jednu důležitou vlastnost. Má být v nějakém smyslu ne-hotový. Má být jakousi platformou, kterou si zabydlí a dotvoří člověk, který zde bude mít svůj domov. Hotový dům. Dům dotažený do posledního detailu interiéru bude krásný, jako pokoj luxusního hotelu, také ale neosobní. A to domov jistě není.
Vysoké okno do kuchyně
Kuchyň je pracovní prostor a k práci je potřeba dostatek světla. V kuchyni je ale také jídelní stůl a ten je dál, proto je okno vysoké aby světlo dosáhlo až do hloubky místnosti.
Úzké, dlouhé okno v ložnici
Nízké okno je mnohem intimnější. A intimita k ložnici jistě patří. Připomíná skoro průzor hledí. Navíc je ložnice směrována do ulice, do veřejného prostoru. Tím spíše tedy bylo nutné ji schovat. Oba tyto tvary vznikly uvnitř, ze struktury domu a propsaly se do samotného vzhledu. Zvláštní je, že přestože je každé jiné působí celý dům harmonicky a kompaktně.