A vypadá to asi takto: Svůj pozemek budete prodávat dlouho a budete muset jít s cenou dolů. Pozemky jsou stále cenná komodita, ale časy, kdy to byl hotový poklad jsou definitivně pryč. Pozemků je mnoho a lidé už nejsou tak ochotní zaplatit inzerovanou kupní cenu a dávají si dost času na výběr a porovnání. Aby za své peníze-často půjčené, dostali opravdu to co chtějí. (Těžko jim to mít za zlé.) Na druhou stranu vy chcete prodat “dobře” a pokud možno “rychle”.
A jak tyto dva zdánlivě protichůdné přístupy smířit?
Uvažujte, jako architekti. Lidé se rozhodují především pocitově, pokud je váš pozemek pouze o ceně, tak vlastně nenabízí žádné emoce. Je to nuda. A budete soupeřit se zástupem ostatních. Ale když nabídnete emoci, cena bude najednou na druhé koleji.
Jak probudit v lidech touhu?
- Místa poznávám, jsou mi známá, identifikuji se s místem
- Vím, kde co je, orientuji se a cítím se bezpečně!
Jděte kupujícímu naproti! Ukažte co váš pozemek skýtá! Ukažte mu, jak bude na vašem pozemku žít, jak ho bude obývat!
Nejdříve si položme tu správnou otázku. Co je to, co najednou udělá to, že se lidé rozhodnou? Kdy najednou dostanou ten pocit: “To je ono!” Najednou si totiž dovedou představit svůj dům, svůj život. Na vašem pozemku.
Pomožte jim, jako architekt si představit, že to váš pozemek má! Z naší zkušenosti si lidé často špatně představují, co by se dalo postavit a jak. A v tom jim – a vám můžeme pomoci. Pro vás to je možná jasné-svůj pozemek znáte, ale pro někoho, kdo jej vidí poprvé, i když leccos zjistili z internetu a fotografií to tak jasné rozhodně není, to mi můžete věřit.
Pomožte přece vašemu pozemku, aby promluvil k vašim kupujícím!
Ukažte:
- kudy se k vám jede,
- kudy budou do svého nového domu vcházet,
- kde bude stříška nad vstupem,
- kde si budou moci zaparkovat auto, postavit garáž,
- jakým směrem se budou dívat z obývacího pokoje,
- kde budou v neděli na terase obědvat,
- kde může stát popelnice,
- a mohl bych pokračovat dále, ale asi už rozumíte
Co tento článek není:
- není návodem, jak stanovit tu správnou cenu pozemku. To se podívejte do inzerátů, za kolik se pozemky ve vašem okolí prodávají-budou jistě nadsazené, protože se již předpokládá, že budou muset slevit-protože jejich prodejní strategie je založena na ceně, a že se najde někdo, komu se bude líbit. A to se blíží loterii. Také se poraďte s nějakou místní realitní kanceláří. Za kolik by se to dalo prodat.
- není to podrobný technický návod, jak připravit prodejní podklady. Příslušné dokumenty s výpisem z Katastru nemovitostí a snímkem katastrální mapy jsou asi samozřejmostí.
- není zárukou, že pozemek bleskem a za vysokou cenu prodáte, ale jde vašemu ideálnímu kupujícímu naproti-což v této zemi není zvykem-už tím budete mít výhodu před ostatními.
Co tento článek je:
- je pomocí odhalit a přiblížit kupujícím to pozitivní, co pozemek skýtá, jaká nemovitost se na něm dá realizovat, ale také odhalit případné problémy a hlavně na ně najít řešení-lidé jsou dnes opatrní, dávají si pozor a nevsázejte na to, že je neobjeví.
- Vzbudíte v zajemcích pocit, že vám jde skutečně o to, aby se jim na vašem pozemku líbilo a nic neskrýváte a to už v našich šířkách vůbec není zvykem.